.NET 2.0 Smart

A SZÁMALK indított egy .NET „önképző” képzéssorozatot .NET 2.0 Smart néven. A képzéssorozat négy modulból áll (.NET 2.0 Application Development Foundation [70-536], .NET Framework 2.0 Web-based Client Development [70-528], .NET Framework 2.0 Windows-based Client Development [70-526], .NET Framework 2.0 Distributed Application Development [70-529]), a modulok három-három naposak. Egy-egy modul során egy vizsgafelkészítő könyv alapján (70-536; 70-528; 70-526; 70-529) rohanunk végig a könyv anyagán az oktató segítségével. Az alapok képzés (de ez várható a többi modul esetében is) teljesen eltért a „szokásos” hivatalos (megszokott) képzésektől, ugyanis nem volt idő arra, hogy a könyvben szereplő példákat a képzés során kipróbáljuk. Az oktató reggel 9-től délután 5-ig folyamatosan beszél, csak beszél és csak beszél. Az ebédidővel együtt kb. 1 óra pihenő volt, de az idő az egész könyv átvételére még így is kevésnek bizonyult, azonban arra elegendő volt, hogy a „legfontosabb” részekről szó essen. Éppen ezért aki eljön erre a képzésre ne számítson arra, hogy úgy fejezi be a három napot, hogy mindent tud és már mehet is vizsgázni! A vizsgához a könyvet újra át kell lapozni a benne lévő kérdéseket megválaszolni, gyakorolni és a lehető legjobban felkészülni a vizsgára (erre több forrás is rendelkezésre áll)!
Mivel a képzéssorozat nem úgy lett meghirdetve, hogy Java, PHP, C++, stb. fejlesztőknek külön-külön, ezért érdekes volt, amikor egy-egy témakörben a résztvevők próbáltak párhuzamot vonni a „saját világuk” és a .NET világa között.
Mind a szervezők (Simon Ferenc, Apostagi Tünde), mind pedig az oktatók (Mező Imi, Vörös Bea) tényleg meg tett és meg tesz mindent annak érdekében, hogy aki részt vesz ezeken a képzéseken és becsülettel tanul az sikeresen le is tudjon vizsgázni!

 

Vizsgára készülés

A vizsgára többféle képen lehet felkészülni. Elsőként ott a könyv és a benne lévő kérdések a megoldásokkal együtt. A könyvhöz mellékelve van egy vizsgagyakorló program is amit érdemes addig próbálgatni amíg 100%-t el nem érünk kétszer! Sajnos nekem a Vistán nem indult el, de XP alatt és a képzés alatt a gépeken is hibátlanul futott.
További lehetőség, hogy már Microsoft Registered Partner szinttől elérhető a Skills Plus kezdeményezés, amelyen belül van lehetőség 30 napos MeasureUp online vizsgagyakorló elérésére is, amelyben elérhető mind a négy modulhoz tartozó vizsgagyakorlat, amelyeket szintén érdemes 100%-os szintig gyakorolni! Javaslom a többi Skills Plus lehetőség tanulmányozását is!
A reflection témakörhöz tudnám ajánlani az Architektúra Fórumon „Novák úr” által feltett kvíz kérdések önálló megválaszolását, utána pedig a beküldött megoldásokkal történő összevetését, mert aki ezeket megválaszolja már biztos nem fog zavarba jönni a vizsgán ha reflection témakörből érkezik egy kérdés (én sem jöttem zavarba :-), vizsgán az „Implementing interoperability, reflection, and mailing functionality” részt 100%-osra teljesítettem).

 

Első .NET vizsgám („Első sikeres vizsgázó a képzés sorozatban”)

Még tavalyról volt egy vizsga voucher-em amit azért kaptam, mert a Vista (70-620) vizsgához kapcsolódó papírt majd hat hónap múlva sikerült kipostázniuk. Mivel a voucher júniusban egyébként is lejárt volna, nincs mit veszteni alapon még a képzés harmadik napján a négy napos hosszú hétvége előtt sikerült „beszorítatnom” magam a hétfőre. Gondoltam, itt a négy nap lesz időm és lehetőségem készülni a vizsgára. Ahogy lenni szokott messze nem jött össze a terv. Az a kevés időm ami végül a tanulásra maradt, miután kis családom nyugovóra tért az a MeasureUp-os vizsgafelkészítő volt. Először 10-20 kérdésenként study módban végigmentem a 172 db kérdésen. Ezt úgy csináltam, hogy megpróbáltam megválaszolni a kérdést majd megnéztem, hogy sikerült-e helyesen válaszolnom, és elolvastam, hogy miért is ez vagy az a helyes válasz. Miután elfogytak a kérdések újrapróbáltam az elhibázott kérdésekkel. Amelyekre most sem sikerült helyesen válaszolnom, vagy bizonytalan voltam (tippeltem) azoknak utána olvastam a könyvben. Újabb körök után végül elfogytak a kérdések. Ezek után végig csináltam az ajánlásnak megfelelően két vizsga módú tesztet.
Hétfőn eljött a vizsga napja. A vizsgán 40 kérdés van amire 120 perc áll rendelkezésre. A sikeres vizsgához 1000 pontból legalább 700 pontot kell elérni. Én kb. 1 óra alatt végeztem a vizsgával és 841 pontot értem el, amellyel végeredményben elégedett vagyok, bár ha lett volna több időm tanulni, minden bizonnyal jobb eredményt érhettem volna el.
A vizsga szerintem könnyebb volt mint a MeasureUp-os vizsgafelkészítőben lévő kérdések, pontosabban, inkább másra helyeződött a hangsúly, azonban a vizsgafelkészítő és a könyv nélkül biztosan nem sikerült volna. Az „első vizsgázóknak” tanácsul azt tudnám javasolni, hogy figyelmesen olvassák el a kérdéseket és elemezzék a kódokat. Ha egy kód hibás akkor az szándékosan van úgy írva, nem kell azt gondolni hogy „biztos elírták”!
A sikeres vizsga után még visszamentem Simon Feri-ékhez beszélgetni a vizsgáról és a képzésről, és ők is nagyon örültek neki, hogy megvan az első sikeresen vizsgázó a képzés sorozatban.

 

Hogy kerültem ide?

Jogosan merülhetne fel a kérdés (már aki ismer), hogy egy magam fajta Java fejlesztő, hogyan kerül egy .NET képzésre? Az egyik projektünkben szükséges volt a rendszer tovább bővítése, amelyet végül Silverlight-ban készítünk el. Azonban a fejlesztést nagymértékben hátráltatta, hogy semmi ismeretünk nem volt a .NET-ről, a .NET-es gondolkodásmódról, így egy-egy „gyakori” utasítás megtalálása (MSDN, Google) sokszor súlyos percekbe került. Ezért épp kapóra jött a képzés, amelyben kiemelték, hogy főleg nem .NET területről érkező fejlesztőket várnak.

 

Első modul után

Én már most is tudom hasznosítani az első modulon tanultakat, ugyanis volt jó néhány dolog ami letisztult, a helyére került vagy éppen végre sikerült megértenem a dolgok működését. A tanultakat már ma is aktívan használom a Silverlight-os projektben, amely ezáltal gyorsabban halad, és a kód amit készítek az is jobb. A következő modulhoz (web) már előre megkaptuk a könyveket így van idő lapozgatni, és kérdésekkel készülni, hogy még hatékonyabban teljen a következő három napos képzés.

Kategória: Képzés, Microsoft, .NET | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

